reklama

Prvé kroky v živote

Čo ma na rodičovstve fascinuje, je príležitosť prevziať zodpovednosť na celý život. S akýmkoľvek zázemím a možnosťami sa sústrediť na to najpodstatnejšie...

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

 Ako som spomínal v poslednom článku, každý máme v sebe kúsok politika. Uviedol som to na príklade rodiča, ktorý musí organizovať niekoľko vecí naraz a ani jednu neodložiť na potom. Niektorí z Vás, ktorí ste môj blog čítali, ste poznamenali, že politika si vyžaduje viac, ako len schopnosti rodiča. A máte pravdu. V prvom rade sú dôležité vedomosti, odhodlanosť podporiť dobré veci a trpezlivosť. Ale takisto, ako sa nenaučíme rodičovstvu bez samotných detí, sa nedá do politiky vstúpiť ako ostrieľaný profesionál.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

 Čo ma na rodičovstve fascinuje, je príležitosť prevziať zodpovednosť na celý život. S akýmkoľvek zázemím a možnosťami sa sústrediť na to najpodstatnejšie, Vaše dieťa. Nie všade sa ale začína s rovnakými možnosťami. Odchod na materskú je často otázkou toho, ako to človek zvládne s menším príjmom. Niekedy na materskú odchádza otec, niekedy musia pracovať obaja rodičia a tak sú odkázaní na výchovu u opatrovateľov a v materských školách.

 Na Slovensku je to tak, poviete si. Ja som ako otec presvedčený, že o rodičovstve by sme sa nemali rohodovať podľa finančného príjmu a súčasný stav sa musí zmeniť. A dá sa to. Ak nám pri začiatkoch pomôže práve štát.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

 Jeden z hlavných dôvodov, prečo kandidujem za stranu #Sieť je dôraz na túto problematiku.

· Príspevok na dieťa mladým rodinám 12 000 eur

Hneď na začiatku odstránime dilemu, kto pôjde na materskú dovolenku. Pôjde na ňu s Vami štát. Vieme, že takto bude omnoho väčší dôraz na výchovu a starostlivosť a len tak sa nám podarí vychovávať zodpovedného občana. Príspevky budú zákonom ošetrené pred zneužívaním a budú sa dať využiť iba vo veciach súvisiacich s rodičovstvom.

· Zrušenie daňových povinností pracujúcim rodičom na materskej

Ak aj napriek tomu nastane situácia, že musia rodičia do práce, zíde sa im táto pomoc. Takto znížime riziko, že pôjde starostlivosť o deti bokom na úkor pracovných povinností. Nikto si takúto voľbu nevyberá len kvôli profitu, tak prečo by mal na tom profitovať štát?

SkryťVypnúť reklamu
reklama

· Garancia miesta v škôlke pre všetky deti od troch rokov

Rodičia potrebujú istotu, že nebudú musieť pred odchodom do práce cestovať do iného mesta, aby dali svoje dieťa do škôlky. V slabších regiónoch je toto veľký problém a iba úpravou zákonov a garanciou miesta v škôlke ho vieme odstrániť.

 Za posledný rok sa zo mňa stal profesionálny rodič a svojmu synovi sa venujem naplno. Túto zodpovednosť si so sebou beriem aj do politiky a budem robiť všetko pre to, aby sa mladí ľudia tejto zodpovednosti nebáli. Týchto pár krokov ako im to celé zjednodušiť, ale znamenajú veľa. Najviac sa predsa tešíme na tie prvé kroky.

Lukáš Paľko

Lukáš Paľko

Bloger 
  • Počet článkov:  4
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Volám sa Lukáš Paľko. Kandidujem do NR SR v nasledujúcich parlamentných voľbách. V mojich blogoch by som sa s vami rád podelil o moje pocity a postrehy zo súčasnej situácie v mojom domove a na Slovensku a dozviete sa aj čo ma motivuje k tomu, aby som kandidoval. Zoznam autorových rubrík:  NezaradenéSúkromné

Prémioví blogeri

Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu